S1ngles Young Adults Webinar - 13 april 2023

Leer alles over hoe u Young Adults kunt bereiken in dit webinar!

Als contactlensspecialist bent u natuurlijk veel bezig met brillen verkopen, maar lenzen naast een bril kan voor sommige mensen super handig zijn. Maar hebben jonge brildragers daar wel behoefte aan? Dat weet u pas als u er het met ze erover hebt!

  • Besef dat u de belangrijkste bron van informatie bent als het gaat over het vinden van een alternatieve vorm van zichtcorrectie; de helft van de jongeren noemt de contactlensspecialist als informatiepunt. En bedenk hoeveel groter deze groep kan worden als u ook proactief communiceert over de mogelijkheid van ‘een bril combineren met lenzen’.
  • 20%-50% van de jongeren heeft nog nooit met een contactlensspecialist over lenzen gesproken, en bijna de helft van die mensen vindt dat verrassend of teleurstellend. De belangrijkste stap is dus om het gesprek te beginnen over lenzen. Het beste is om dat te doen met een open vraag, zoals “wat voor ervaring heb je met lenzen?” of “Wat is er de laatste tijd veranderd in je levensstijl?”. Zo komt u veel meer te weten over een klant dan wanneer u een gesloten vraag stelt.
  • En u hebt ook echt invloed op de keuze om wel lenzen te gebruiken: 1 op de 4 zegt dat de contactlensspecialist van belangrijke invloed is geweest op de keuze om te beginnen met lenzen. Van degenen die nog geen lenzen hebben, zegt 1 op de 3 dat ze het zouden proberen als een contactlensspecialist het ze aanraadt. Dit heeft te maken met het feit dat u als contactlensspecialist wordt gezien als een autoriteit. En van jongs af aan zijn mensen eraan gewend om te vertrouwen op autoriteiten, zoals docenten, dokters of leraren. Zij hebben ons als kind gestuurd, en daarom luisteren we ook op latere leeftijd naar wat een autoriteit ons vertelt. Dingen die ervoor zorgen dat we iemand zien als een autoriteit zien zijn bijvoorbeeld een titel, denk aan dokter of professor, kleding zoals witte jassen of uniformen en statussymbolen zoals een politieauto of diploma aan de muur.
  • Uw rol is dus erg belangrijk, de doelgroep kijkt naar u wanneer ze zo’n keuze gaan maken. Dit geeft u een mooie kans om te gaan voor een win-win situatie waar u meer omzet hebt en uw klant een product heeft waar ze echt iets aan hebben. Want meer dan de helft vindt hun contactlenzen fijner dan hun bril (terwijl ze hun bril wel vaker dragen).

Kom meer te weten over onze nieuwe Young Adults campagne en volg het webinar op 13 april 2023 door het onderstaande formulier in te vullen! 
 

Interesse in een andere training van CooperVision? Klik dan op één van de onderstaande buttons: