Young Wearers 2025 - practitioner


Met 54% van de dragers die voor het eerst contactlenzen gaan dragen als ze 25 jaar of jonger zijn,1 is praten met jonge volwassenen over contactlenzen een belangrijke opportuniteit om uw contactlensactiviteit uit te breiden.

16- tot 25-jaar is een levensfase waarin veel verandert. Sommige 16- tot 25-jarigen maken voor het eerst hun school af om aan een baan te beginnen, anderen beginnen aan een hogere opleiding. Sommigen weten precies wat ze van het leven verlangen en hoe ze dat gaan bereiken, anderen zoeken hun weg en gaan op ontdekkingstocht.




Het goede nieuws is dat het aanpassen van contactlenzen bij jonge volwassenen niet alleen gunstig is voor hen, maar ook voor uw praktijk.
HIER ZIJN DRIE GOEDE REDENEN WAAROM:
1. VERHOOGDE DRAAGFREQUENTIE
2. VERHOOGDE TROUW
3. VERHOOGDE WAARDE

Waarom dragen niet alle jonge volwassenen die een zichtcorrectie nodig hebben contactlenzen?
Er zijn veel redenen waarom 59% van de jonge volwassenen nog steeds enkel een bril draagt.5
Sommigen zijn tevreden met hun bril en willen niet veranderen, sommigen hebben contactlenzen geprobeerd maar die bevielen niet en sommigen hebben het type dat bij hun ogen past nog niet gevonden.
Meestal vinden ze contactlenzen een goed idee, maar weten ze er weinig over en aarzelen ze om ernaar te vragen.
Wat is de oplossing?
Praat over contactlenzen met al uw jongvolwassen klanten, ongeacht hun voorschrift of levensstijl. U kunt veel misvattingen van jonge volwassenen over contactlenzen de wereld uit helpen.
Hier volgen enkele tips die u zullen helpen om met jonge volwassenen over contactlenzen te praten:
1. Blijf bij de emotionele in plaats van de technische voordelen.
2. Gebruik positieve taal om aan te tonen dat de meeste mensen contactlenzen geweldig vinden.
3. Overweeg om getuigenissen te gebruiken van klanten uit uw praktijk van een vergelijkbare leeftijdsgroep die lenzen dragen, zodat ze er meer verwantschap mee kunnen hebben.
Bij het aanpassen van contactlenzen bij jonge volwassenen is het belangrijk om een lens aan te bieden die past bij hun levensstijl en behoeften aan zichtcorrectie. 

Wat is het beste type lens om aan te passen bij een jonge volwassene?
Bij het aanpassen van contactlenzen bij jonge volwassenen is het belangrijk om een lens aan te bieden die past bij hun zichtcorrectie, hun gezondheid en ook bij hun levensstijl. 
Het dragen van daglenzen is de gezondste manier om zachte contactlenzen te dragen. Studies hebben aangetoond dat daglensdragers 8 tot 12,5x minder kans hebben op cornea-infiltraten dan dragers van herbruikbare lenzen.7 In 2018 bestelde CooperVision een enquête om inzicht te krijgen in de percepties van oogzorgspecialisten met betrekking tot de prestaties van hydrogel daglenzen versus siliconen hydrogel daglenzen. 

CooperVision biedt een gamma contactlenzen die perfect zijn voor jonge dragers.
MyDay®
Sterk presterende familie van daglenzen voor veeleisende levensstijlen.11

MEER WETEN
clariti® 1 day
Voordelige familie van daglenzen.9

MEER WETEN
Live®
Zeer goed ademende, instap daglens voor consumenten die gemak zoeken.*10

MEER WETEN


Om u te ondersteunen bij het aantrekken en behouden van jongvolwassen contactlensdragers, hebben wij een uitgebreid programma samengesteld met training, hulpmiddelen en promotionele marketingmaterialen. Het Cooper Vision Young Adult Contact Lens Programme is ontwikkeld met u in gedachten en biedt gemakkelijk toegankelijke en intuïtieve oplossingen om u een echt zakelijk voordeel te bieden.
Klik hieronder om naar de voor u relevante bedrijfsoplossing te gaan.
TRAININGSONDERSTEUNING
om u te helpen contactlenzen aan te bieden aan jongvolwassen klanten.


Onze online Cooper Vision Learning Academy™ is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar en behandelt een groot aantal onderwerpen ter ondersteuning van de communicatie met jonge volwassenen, in verschillende formaten: e-learningmodules, hapklare modules en podcasts voor onderweg.

MEER WETEN
MARKETINGMATERIALEN
om u te helpen bij het promoten van contactlenzen bij uw jongvolwassen klanten.


Samen met jonge contactlensdragers hebben we een reeks in-store en digitale promotionele marketingmaterialen ontwikkeld om jonge volwassenen enthousiast te maken voor de contactlenscategorie.


MEER WETEN
DIGITALE TOOLS & AANMELDEN VOOR DE CAMPAGNE
Bereik jongvolwassenen met een digitale campagne via Facebook, Instagram en Google! Met hyperlokale targeting, gepersonaliseerde advertenties en een sterke online aanwezigheid zorgen we ervoor dat uw winkel opvalt en dat jongvolwassenen uw actie niet missen.

 
MEER INFORMATIE
Wilt u meer jongvolwassenen aantrekken naar uw winkel? De Young Adults Campagne helpt u uw zichtbaarheid te vergroten via gerichte advertenties op Facebook, Instagram en Google.

AANMELDEN



* Tijdens dagelijks dragen.

1. CVI data on file 2023. Vision Needs Monitor, B2Sense December 2023, Europe/ Middle East inc. UK. Current contact lens wearers who started wearing age 25 years or younger. n= 12,529. Base and average vary by country (Austria n=1057, 49%, Denmark n=820, 61%, France n=548, 47 %, Germany n=739, 49%, Italy n=1205, 59%, Netherlands n=855, 55%, Norway n=1038, 54%, Saudi n=1475, 49%, Spain n=1113, 56%, Sweden n=930, 58%, Switzerland n=1182, 48% Turkey n=841, 49%, UK n=726, 58%). 2. CVI data on file 2023. Vision Needs Monitor, B2Sense December 2023, Europe/Middle East inc. UK. Base is 15-24 year olds currently wearing contact lenses n=2,119. Base and average vary by country (Austria n= 172, 36%, Denmark n= 154, 66%, France n=73, 50%, Germany n= 136, 46%, Italy n=161, 44%, Netherlands n=132, 63%, Norway n= 191, 57%, Saudi n=284, 43%, Spain n= 152, 58%, Sweden n= 110, 52%, Switzerland n=230, 41% Turkey n=181, 53%, UK n=143, 51%). 3. CVI data on file 2023. Vision Needs Monitor, B2Sense December 2023, Europe/Middle East inc. UK. Current contact lens wearers who started to wear between 10 to 20 years old, n=4034. Base and average vary by country (Austria n=305, 65%, Denmark n=271, 44%, France n=153, 68%, Germany n=228, 60%, Italy n=465, 74%, Netherlands n=356, 74%, Norway n=361, 64%, Saudi n=281, 38%, Spain n=442, 66%, Sweden n=377, 76%, September 2018. Austria (4170), Belgium (4159), France (4166), Germany (4177), Italy (4218), Netherlands (4097), Norway (4161), Poland (4207), Portugal (4187), Russia (4191), Spain (4163), Sweden (4199), Switzerland (4178), UK (4212), https://www.populationpyramid.net/europe/2018/ and Euromonitor 2018 4. CVI data on file 2018. Vision Needs Monitor 2018. 58,485 consumers aged 15+, Kynetec, September 2018. Austria (4170), Belgium (4159), France (4166), Germany (4177), Italy (4218), Netherlands (4097), Norway (4161), Poland (4207), Portugal (4187), Russia (4191), Spain (4163), Sweden (4199), Switzerland (4178), UK (4212), https://www.populationpyramid.net/europe/2018/ and Euromonitor 2018 5. CVI data on file 2021. Young Wearer survey 3613 consumers aged 16-24 years, Verve. Spain (705), Germany (703), Nordics (810), UK (797) and Poland (598). Averages vary by country (Spain 56%, Germany 55%, Nordics 53%, UK 73%, Poland 56%). 6. CVI data data on file 2021. Young Wearer survey 1781 consumers aged 16-24 years, Verve. UK (516), Germany (332), Poland (288), Spain (311) and Nordics (334). 7. Chalmers et al. Rates of Adverse Events With Hydrogel and Silicone Hydrogel Daily Disposable Lenses in a Large Postmarket Surveillance Registry: The TEMPO Registry. Investigative Ophthalmology & Vision Science 2015; 56: 654-663, & Chalmers RL, Keay L, McNally J et al. Multicenter case-control study of the role of lens materials and care products on the development of corneal infiltrates. Optom Vis Sci 2012; 89:316-325. 8. Orsborn G, Dumbleton K. Eye care professionals" perceptions of the benefits of daily disposable silicone hydrogel Orsborn G, Dumbleton K. Eye care prof contact lenses. Contact Lens & Anterior Eye. 2019. Survey results of n=300 EPs in US, UK and Japan - Feb 2018. 2.Chalmers et al. Rates of Adverse Events With Hydrogel and Silicone Hydrogel Daily Disposable Lenses in a Large Postmarket Surveillance Registry: The TEMPO Registry. Investigative Ophthalmology & Vision Science 2015; 56: 654-663. 3 .Chalmers RL, Keay L, McNally J et al. Multicenter case-control study of the role of lens materials and care products on the development of corneal infiltrates. Optom Vis Sci 2012; 89:316-325. 9. CVI data on file 2022. Verve Online Brand Survey with ECPs who recommend somofilcon A for new wearers in US, Spain, Italy, UK and Korea. n=249 (80% strongly agree/agree). 10. Brennan NA. Beyond Flux: Total Corneal Oxygen Consumption as an Index of Corneal Oxygenation During Contact Lens Wear. Optom Vis Sci. 2005;82(6):467-472. 11. CVI data on file, 2024.