CooperVision wil u helpen om uw klanten makkelijker kennis te laten maken met ons portfolio van silicone hydrogel daglenzen. Om eventuele drempels bij de consument weg te nemen, bieden wij momenteel een tevredenheidsgarantie op onze silicone hydrogel daglenzen aan. De consument heeft hierbij de mogelijkheid om zijn gekochte maandvoorraad terug te brengen naar het punt van aankoop en hier het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. Door middel van point of sale materiaal (flyer & houder) kunt u deze actie in uw winkel zichtbaar maken naar uw klanten.

Hieraan zijn natuurlijk een aantal voorwaarden verbonden die u in de bijlage terug kan lezen. Er zijn ook een groot aantal voordelen voor u als professional die u helpen in uw omzet en relatie met de klant.

De voordelen:

  • U straalt als Eye Care Professional een meer professionele indruk uit door sferische en torische lenzen niet meer te laten “passen” of “proberen”, maar deze direct voor te schrijven met een garantie: u weet welke lens het beste past bij uw klant!
  • U kunt uw klant langer silicone hydrogel daglenzen laten proberen dan normaal met een trial pack.
  • U gaat direct over tot verkoop! Geen paslenzen meer die geen omzet in de kassa brengen, maar direct een consument uw producten laten kopen.
  • Als een consument terugkomt met een product, heeft u direct een nieuw moment om hem te helpen. U kunt vragen waarom de consument niet tevreden was en een alternatief bieden. Een extra moment voor u om te voorkomen dat deze consument een drop-out zal worden die u niet meer terugziet.
  • De actie kost u niets! Alle producten die u via deze garantie terugkrijgt worden door CooperVision vergoed in de vorm van gratis product.
  • De garantie biedt u een extra manier om service te verlenen en persoonlijk contact met uw consument op te bouwen. Bij het geven van deze garantie vertrouwen wij op de kwaliteit van onze lenzen en uw kwaliteiten als oogzorg specialist!

Wij vertrouwen erop u hiermee een manier te geven om eventuele drempels bij uw klant weg te nemen voor het proberen van daglenzen van het nieuwste generatie silicone hydrogel materiaal.

Hier kunt u het garantie formulier downloaden en uitprinten. Laat dit door uw klant invullen en lever dit (inclusief bon en gebruikte lenzen) in bij uw CooperVision contactpersoon.

Interesse? neem contact op met uw CooperVision contactpersoon en vraag naar de actie.

Voorwaarden voor het aanbod:

  • Aanvragen van gratis product kunnen alleen via mail of telefonisch doorgegeven worden. (vergoeding zal direct plaatsvinden, controle volgt later steekproefsgewijs.)
  • Aanbod alleen geldig voor aankopen gedaan in de Benelux (België, Nederland en Luxemburg).
  • Aanbod geldig voor aankoop van één (1) maand (2x 30pack) sferische of torische silicone hydrogel daglenzen uit het assortiment van CooperVision van 1 Januari 2018 tot 31 December 2019 bij deelnemende optiek winkels. CooperVision houdt zich het recht voor de duur van de actie aan te passen als zij dat wenselijk acht.
  • Terugbetaling van de aankoop gebeurt op basis van het ingevulde en getekende aanvraagformulier dat CooperVision beschikbaar stelt aan optiekwinkels, in combinatie met de originele kassabon en het restant van de lenzenverpakking (inclusief blisters)
  • De retournering moet gedaan worden bij de winkel waar de initiële aankoop heeft plaats gevonden
  • Aanvragen die niet leesbaar, incompleet, vervalst of met foutieve gegevens worden ingediend, of die worden ingediend na 30 April 2020, worden niet in behandeling genomen. Bij bewuste misleiding behoudt CooperVision zich het recht voor om winkeliers van de tevredenheidsgarantie uit te sluiten.
  • Om in aanmerking te komen voor de vergoeding, moet de contactlensdrager een 30-pack daglenzen inleveren bij de winkel waar hij deze gekocht heeft, waarbij maximaal 10 en minimaal 5 lenzen geopend en/of gebruikt mogen zijn per pack. De consument krijgt alleen de waarde van de ingeleverde 30-packs terug. (voor MyDay tot maximaal 20 lenzen gebruikt per 30 pack)
  • De geldelijke teruggave wordt door de winkel direct aan de consument vergoed. Coopervision vergoedt de winkel, op basis van de correct ingevulde en getekende aanvraagformulieren (incl. originele kassabon en restant verpakking incl. blisters), minstens 1x per kwartaal de retour gegeven producten door het gratis verstrekken van hetzelfde product of een alternatief product tot maximaal dezelfde waarde als de retour gegeven producten.
  • Er wordt door CooperVision slechts 2x een retour vergoed op basis van naam en adres gedurende de looptijd van de actie
  • Eventuele aanpaskosten en verzendkosten worden niet vergoed.

Conform de wet op de bescherming van persoonsgegevens, worden de verstrekte gegevens uitsluitend gebruikt ter controle van de rechtvaardigheid van de vergoedingsaanvraag en ter uitvoering van deze vergoeding. Daarna worden de persoonsgegevens vernietigd. De gegevens worden niet doorgegeven aan derde partijen. De redenen voor de aanvraag van de vergoeding worden geanonimiseerd bewaard voor kwaliteitsdoeleinden.

Contactlenzen zijn een medisch hulpmiddel. CooperVision adviseert om contactlenzen te laten aanmeten door een specialist en de ogen regelmatig te laten controleren.

CooperVision behoudt het recht om de voorwaarden van de tevredenheidsgarantie te allen tijde aan te passen zoals zij dit geschikt acht, zonder daarover vooraf te moeten communiceren.