Practitioner Multifocal

 


De nieuwe campagne voor S1ngles® multifocale daglenzen.


Neem deel aan onze nieuwe campagne voor multifocale daglenzen, speciaal gericht op multifocale brildragers. De campagne laat zien dat het dragen van multifocale daglenzen naast je multifocale bril elke lifestyle op een ideale manier mogelijk maakt. Werken, sporten, uitgaan: uw klanten wisselen regelmatig van activiteit en stijl. Dat gaat nóg comfortabeler door bril en lenzen af te wisselen. Dat heet optimaal multifocaal.

De campagne heeft een dubbele focus, namelijk bekendheid én traffic naar uw winkel genereren. Van januari t/m maart is de campagne niet te missen op sociale media, online, website en POS-materiaal.


Aanmelden voor de campagne



Bekendheid en traffic

Van november 2024 t/m februari 2025 krijgen multifocale brildragers de ideale oplossing voor hun unieke en afwisselende lifestyle. Een idee dat ze naar uw winkel zal leiden door:

• Een uitgebreid pakket POS materialen met stoepbordposters, in-store posters en een raamsticker.

• Winactie Bol. cadeaubon t.w.v. 10 euro

• Een social media campagne via specialist Embrosa, waarmee u in uw directe omgeving heel gericht uw doelgroep kunt bereiken en via advertenties kunt leiden naar het maken van een afspraak in uw winkel.

• NIEUW: gepersonaliseerde social media posts met uw eigen gezicht (herkenbaarheid).

• NIEUW: Digitale buitenreclame

• Foto’s en video’s die beschikbaar zijn op ons Marketing portaal.

• NIEUW: CooperVision en Loyalty Lab verzorgen een fysieke direct mailing naar enkelvoudige klanten die mogelijk geïnteresseerd zijn in multifocale lenzen. Loyalty Lab regelt de selectie, druk en verzending.

• Support voor het winkelpersoneel

Ons Professional Affairs team staat klaar om u te ondersteunen en uw personeel te trainen in het effectief overbrengen van de voordelen van multifocale daglenzen naast de bril aan de consument.

Training aanvragen?

Neem contact op met uw Business Development Manager.


 
Ontdek het potentieel van multifocale contactlenzen.
De toename van presbyopie kan de contactlenzencategorie doen groeien.
45+
Gemiddelde leeftijd waarop presbyopie begint.1
Meer dan
33%
van de wereldbevolking zal 45+ zijn in 2030.1
Dit betekent dat
2,8 miljard
mensen een aan presbyopie gerelateerde oogzorgoplossing nodig zullen hebben.1
Europa kent één van de snelst vergrijzende
bevolkingsgroepen ter wereld.2
Als onderdeel van het CooperVision Consumer Insight Programme hebben we een enquête gehouden onder mensen tussen de 40 en 65 jaar oud. De deelnemers kwamen uit verschillende groepen, waaronder mensen die al contactlenzen dragen, mensen met een bril en mensen die nog geen zichtcorrectie gebruiken. Het doel van de enquête was om inzicht te krijgen in hoe bekend mensen zijn met presbyopie, hun houding ten opzichte van deze oogconditie, en of ze overwegen om multifocale contactlenzen te gebruiken voor zichtcorrectie.
Er is een laag bewustzijn bij de consument betreft presbyopie.

50%
van de 40-65-jarigen zijn niet bekend met de term presbyopie.3
60%
van de 40-65-jarigen, die bekend is met de term presbyopie, vinden dat er niet genoeg wordt gecommuniceerd over de aandoening 4.
11%
van de 40-65-jarigen krijgt informatie over presbyopie van hun oogzorgsspecialist voordat zij symptomen ervaren.4
 
Het is tijd voor een gesprek over presbyopie.

Van oogzorgspecialisten en optiekwinkels wordt verwacht dat ze een belangrijke bron zijn voor informatie over presbyopie5 en ondanks hun lage bewustzijn van de aandoening,3 zijn beginnende presbyopen zich terdege bewust van hun symptomen3 en, voor de meerderheid die nieuw is met presbyopie, wordt het gezien als een natuurlijk onderdeel van het ouder worden en kan het positieve emoties oproepen. 6
De opportuniteit van multifocale contactlenzen.

Het overzetten van zowel bestaande contactlensdragers presbyopie als beginnende presbyopen naar multifocale contactlenzen biedt een aanzienlijke groeikans voor een praktijk, vooral omdat deze twee groepen openstaan voor het proberen van multifocale contactlenzen.
Omdat ze nog nooit hebben geprobeerd, zou
50%
van de 40- tot 54-jarigen overwegen om multifocale contactlenzen te dragen wanneer ze correctie voor presbyopie nodig hebben. 7
73%
van de 40- tot 54-jarigen die sferische contactlenzen dragen, zou multifocale contactlenzen overwegen wanneer zij een correctie voor presbyopie nodig hebben.8
Daarom vormen bestaande dragers van sferische contactlenzen de beste opportuniteit om multifocale contactlenzen te dragen.
 
geef consumenten de mogelijkheid van multifocale contactlenzen.

69%
is het ermee eens dat de oogzorgspecialist hen zou moeten informeren over multifocale contactlenzen als optie zodra ze symptomen van presbyopie ervaren.9
Oogzorgspecialisten spelen hierbij een belangrijke rol. Er schuilt een grote opportuniteit in het creëren van meer bewustzijn voor multifocale contactlenzen als een optie voor presbyopie, vooral gezien het feit dat de hogere prijs per lens binnen het multifocale segment ook de uitgaven per drager kan verhogen.

 
Wat te doen in de praktijk.

  Praat open over presbyopie en voer meer gesprekken over multifocale contactlenzen.
Beginnende presbyopen zien de symptomen van presbyopie als een natuurlijk onderdeel van het ouder worden6 en verwachten van oogzorgspecialisten dat zij hun primaire bron zijn voor informatie over presbyopie.3 Eén op de twee klanten zal multifocale contactlenzen overwegen om zijn/haar presbyopie te corrigeren.7

  Wees specifiek in welke klanten je benaderd.
Bestaande sferische contactlensdragers tonen een grote bereidheid om contactlenzen uit te proberen8 met lage instapdrempels, omdat ze al succesvol contactlenzen dragen. Door hun ervaring met het gebruiken van contactlenzen hebben ze meer kans om succesvol te dragen dan nieuwe contactlensdragers10. Ze zouden volledig kunnen stoppen met het dragen van contactlenzen als niet aan hun zichtbehoeften wordt voldaan.

  Neem uw klanten mee op het multifocale contactlenzentraject en zorg voor een échte contactlenservaring.
Ondersteun klanten tijdens de eerste weken van het dragen aan de hand van informatiemateriaal, vervolgtelefoontjes en nazorgafspraken.
Maak optimaal gebruik van deze opportuniteit met multifocale contactlenzen van CooperVision.
Google Display Ads
Ook mensen die niet actief zijn op social media, worden door Embrosa bereikt met Google Display advertenties. Dit zijn advertentiebanners die u aan de bovenkant of de zijkant van een website ziet, zoals bijvoorbeeld op de website van de lokale krant.
Display advertenties vergroten uw zichtbaarheid en naamsbekendheid, en wanneer mensen op de advertentie klikken, worden ze doorgestuurd naar uw gepersonaliseerde campagne-website. Embrosa laat uw Display advertentie alleen zien aan mensen die binnen een straal van ongeveer 5 kilometer rondom uw winkel wonen of werken. Het is goed om te weten dat uw Google Display advertentie er elke keer net iets anders uitziet.
Embrosa levert Google campagne-afbeeldingen, campagneteksten en het logo van uw winkel. Google stelt met die beelden en teksten telkens een andere advertentie samen, zodat getest kan worden op welke samengestelde advertentie de meeste mensen klikken. U zult dus verschillende versies van uw eigen advertentie zien, in verschillende formaten en op diverse websites.
 
Google Search Ads
In deze campagne zetten we ook Google Search advertenties in. Deze advertenties worden getoond aan mensen die tijdens de campagne actief zoeken op uw winkelnaam, de campagnenaam, onze productnaam of gerelateerde zoekwoorden.
Embrosa zorgt ervoor dat er lokaal advertenties met uw winkelnaam in de Google zoekresultaten verschijnen. Alleen mensen die binnen een straal van ongeveer 5 kilometer rondom uw winkel zoeken, krijgen uw Google Search advertenties te zien. Eindconsumenten die doorklikken op deze Google Search advertenties, worden doorgestuurd naar de gepersonaliseerde webpagina die Embrosa speciaal voor deze campagne heeft gemaakt.
Digitale buitenschermen (Digital Out Of Home)
Digitale schermen zijn op veel openbare plekken te vinden, zoals bushokjes, sportscholen, scholen, winkelcentra, parkeergarages en supermarkten. Embrosa biedt de mogelijkheid om advertenties op deze schermen in te kopen. Buitenreclame helpt vooral bij het vergroten van de naamsbekendheid van uw winkel, wat op termijn kan leiden tot meer bezoekers.
De zichtbaarheid van uw advertentie kan niet exact worden voorspeld omdat digitale schermen elke minuut nieuwe advertenties tonen. De advertentietijd is vaak slechts 10 seconden, en de plaatsing wordt bepaald door een veiling waarbij de hoogste bieders winnen. Voor de Optimaal Multifocaal-campagne kiest Embrosa schermen op straat en in supermarkten, en informeert u vooraf welke schermen in uw buurt worden ingezet.

 


Gepersonaliseerde campagne webpagina
Uw winkel krijgt speciaal voor deze campagne een gepersonaliseerde webpagina. Wanneer een eindconsument klikt op een advertentie, bijvoorbeeld op Google, YouTube of Instagram, sturen we deze persoon door naar uw campagne-webpagina.
Op deze gepersonaliseerde webpagina leggen we meer uit over de aanbieding, geven we informatie over S1ngles® daglenzen en vertellen we de eind-consument dat ze voor advies en de aankoop bij u moeten zijn.
Embrosa personaliseert de webpagina met uw logo en bedrijfsnaam, uw gekozen actie en adresgegevens, en ze linken naar uw maak-afspraak-link en/of contact-pagina op uw eigen website. Ze stemmen de privacyverklaring op deze webpagina ook af op uw bedrijf.

 


 
 
Embrosa - Social Media Advertsingwassenen?
Embrosa helpt optiekwinkels om te communiceren op social media, voornamelijk over de merken die zij verkopen in de winkel.

Dit doet Embrosa door, op verzoek van merken, advertentiecampagnes hyperlokaal te publiceren op pagina's van optiekwinkels.

En Embrosa ondersteunt ook door deelbare social media berichten beschikbaar te maken in de Embrosa App. "drogel-daglenzen.6


Fysieke Direct Mail in samenwerking met Loyalty Lab
CooperVision biedt u in samenwerking met Loyalty Lab een fysieke direct mailing aan om de campagne te ondersteunen richting een multifocale geschikte selectie binnen uw huidige klantenbestand. Zo hoeft u zelf bijna niks meer te doen. Loyalty Lab ondersteunt u bij de selectie en daarna drukt en verzend Loyalty lab de kaarten.
Meld u nu aan


Maak kennis met de campagne voor presbyopen
Ter ondersteuning bij het aantrekken en behouden van presbyope contactiensdragers hebben wij een uitgebreid programma ontwikkeld met training, hulpmiddelen en promotionele marketingmiddelen. De campagne voor presbyopen is speciaal voor u ontwikkeld en biedt toegankelijke oplossingen om u een echt zakelijk voordeel te bieden.
TRAININGSONDERSTEUNING
om u te helpen praten over contactlenzen met presbyopen.
MARKETING PORTAAL
Zichtbaarheid in uw winkel en online!
PartnerBrand
Alle cijfers, tenzij anders vermeld, zijn afkomstig van onderzoek uitgevoerd met Verve. De totale steekproef bestond uit 4.053 volwassenen in de leeftijd van 40 tot 65 jaar (33% 40-44, 36% 42-55, 20% 53-59, 11% 60-65 en een mix van vrouwen/mannen (60/40), 1.004 in Frankrijk, 998 in Duitsland, 1011 in Italië en 1.093 in het VK). Er waren personen die geen contactlenzen meer droegen (755), die momenteel multifocale contactlenzen dragen (484), die geen zichtcorrectie nodig hebben (841), die unifocale contactlenzen dragen (849) en die momenteel een multifocale bril dragen, maar geen contactlenzen (1760). Het veldwerk werd uitgevoerd in november 2020 via een online panel.

1. CooperVision data on file 2020. Ageing Population and its Impact on Eyewear, Euromonitor report briefing, September 2020
2. CooperVision data on file 2021; Prescribing trend data 2003-2019, Australia, Canada, Japan, Netherlands, Norway, UK, USA.
3. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 4053 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (1004); Germany (998); Italy (1011); UK (1040).
4. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 3406 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (972); Germany (718); Italy (944); UK (772).
5. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 4053 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. France (1004); Germany (998); Italy (1011); UK (1040). Source of information expectations levels varied broadly by market for n their optical store - France = 31%, Germany = 35%, Italy = 39%, UK = 27%.
6. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 647 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All unaware of Presbyopia. France (32); Germany (280); Italy (67); UK (268).
7. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 2534 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All those who have never tried multifocal contact lenses France (720); Germany (600); Italy (694); UK (520).
8. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 692 consumers aged 40-65 years, Verve, December 2020. All those who have never tried multifocal contact lenses France (175), Germany (171), Italy (186), UK (160).
9. CooperVision data on file 2021. Presbyopia survey 3080 consumers aged 40-54 years, Verve, December 2020. UK (713); Italy (844); France (837); Germany (695).
10. Sulley A, Young G, Hunt C. Factors in the success of new contact lens wearers. Cont Lens Anterior Eye. 2017 Feb;40(1):15-24.