CooperVision zoekt nieuwe Key Opinion Leaders



Hans Kloes zit volgend jaar 50 jaar in het vak en was aangenaam verrast toen hij 3 jaar geleden door CooperVision als Key Opinion Leader werd gevraagd. Nu draagt hij graag het stokje over aan de ‘Future Generation’ en zet ilona bradwolff, Professional Affairs manager, hem in de bloemen. “Hans heeft veel betekend voor De contactlensindustrie en daarvoor willen we hem graag bedanken. Tevens roepen we de nieuwe generatie op om deel te nemen aan onze KOL-groep”.

Het Key Opinion Leadership paste als een jas bij Hans, want hij is dag in, dag uit op zoek naar de nieuwste innovaties. Vertegenwoordigers zijn daarom altijd van harte welkom. Sterker nog, meestal lunchen ze mee. Een man met passie voor zijn vak en een mensen-mens. Hij is overal van de partij; we kennen Hans als voorzitter van het NCC Organisatiecomité en heeft ook tientallen jaren in het ANVC-bestuur gezeten. Daarnaast werkt hij op zijn 72e nog gewoon 32 uur per week bij zijn eigen zaak Kloes Brillen en Lenzen in Beverwijk, die hij samen met zijn zoon Paul runt. Monturen laat hij liever aan hem over, aangezien Hans mild kleurenblind is. Hans is het meest in zijn element als optometrist/contactlensspecialist. “Ik richt me vooral op optometrie, apparatuur, meetmethodes en alles wat er op diverse congressen langskomt. Ik ben ervan overtuigd dat je altijd verder moet kijken dan de vier muren van je winkel. Ik vind het soms bijzonder dat ik gerenommeerde collega’s nooit op congressen zie. Ik begrijp niet hoe zij bij blijven in het vak”. 

Ilona ziet Hans als toonbeeld van iemand die zijn leven wijdt aan contactlenzen. “Hij zet zich enorm in en is altijd actief betrokken. Iemand die zo’n mooie praktijk heeft neergezet, wilden we natuurlijk wel in onze KOL-groep hebben. Zo hebben we de groep ook ingestoken; we hebben nu zo’n 15 vooruitstrevende specialisten die wij als CooperVision kunnen helpen zichzelf te verbeteren en die tegelijkertijd voor ons waardevolle informatie uit de praktijk kunnen delen”. De KOL-groep startte tegelijkertijd met de introductie van de Biofinity® Toric Multifocal. “Een optisch grensverleggende, zachte lens die voor mij echt een stap vooruit was en is”, vertelt Hans. “Ik heb er al tientallen klanten blij mee kunnen maken, met name de groep 45-50 jaar die niet steeds een leesbril op en af wil zetten. Als je ze daar vanaf kunt helpen, zijn ze je ontzettend dankbaar. Ook kon je voorheen qua cilinders niets met presbyope lensdragers en, mede door de Biofinty®, nu vaak wel”.

''PASSIE VOOR JE VAK, NIEUWSGIERIG, KRITISCH EN VOORAL NIET ALLES VOOR ZOETE KOEK SLIKKEN''

OPROEP

Ilona en Hans roepen de jongere generatie op om zich aan te sluiten bij de Key Opinion Leaders van CooperVision. Daarvoor moet je wel iets in huis hebben, zegt Ilona: “Ben je iemand die durft te veranderen of iets anders durft te doen dan je op school hebt geleerd? Ben je iemand die meegaat met de tijd en ook het lensmateriaal van de future generation durft te gebruiken? Meld je dan bij onze stand tijdens NCC2024”. Hans zoekt vooral jonge mensen met passie voor het vak. “Die nieuwsgierig en kritisch zijn, en vooral niet alles voor zoete koek slikken. Als dit vak je passie is, dan is nooit iets teveel. Tijdens de 2 tot 3 avonden per jaar worden marktrends gedeeld, delen we bijvoorbeeld een ‘best practise’ en tussen de gangen van het diner door heb je voldoende tijd om je collega KOL’ers te spreken. Het zijn dus altijd zinvolle en gezellige avonden”. 

Hans benadrukt tot slot dat ‘je alleen iets goed kan doen, als je het veel doet. “Het is zo’n ongelooflijk cadeau dat je mensen beter zicht kunt geven en regelmatig zoveel positieve feedback terugkrijgt. Ik kan me wat dat betreft geen mooier leven voorstellen. Dus doe het gewoon én doe het goed”. Voor aanmelding bij de KOL-groep, neem contact op met Ilona Bradwolff via telefoon of e-mail: ibradwolff@coopervision.nl of bel haar op +31 (0) 6 253 490 48.

 



 

More Blog Posts
Related posts