Young Wearers 2024

De nieuwe jongvolwassenen campagne van S1ngles® daglenzen.

Doe mee met onze nieuwe campagne voor S1ngles® daglenzen, speciaal gericht op brildragende jongvolwassenen tussen de 18 en 24 jaar. De campagne laat zien dat je met het dragen van S1ngles® daglenzen naast een bril meer vrijheid en comfort hebt. Sporten, uitgaan, relaxen; elke activiteit en stijl is mogelijk. Wil je meer comfort in je wisselende levensstijl? Gebruik dan S1ngles® daglenzen naast je bril. Super chill!

De campagne heeft een dubbele focus, namelijk bekendheid én traffic naar uw winkel genereren. Van juni t/m oktober is de campagne zichtbaar op sociale media, de CooperVision actiewebsite, uw gepersonaliseerde website, online advertenties en POS materiaal.

Aanmelden voor de campagne



Bekendheid en traffic.

Een nieuwe campagne! Van juni tot en met oktober krijgen brildragende jongvolwassenen de ideale oplossing voor hun afwisselende lifestyle, namelijk het dragen van S1ngles® daglenzen naast hun bril. En dat gaan we ondersteunen door:
  • Een uitgebreid pakket aan POS-materialen, inclusief stoepbordposters, in-store posters en een raamsticker. Als extra bonus ontvangt u nu ook een S1ngles® display!
  • CooperVision actiewebsite met de kans om een gratis sport outfit te winnen t.w.v. €75,- te besteden bij Decathlon.
  • De deelnemer heeft altijd prijs! €5,- Decathlon voucher.
  • Een social media campagne via specialist Embrosa stelt u in staat om heel gericht uw doelgroep in uw directe omgeving te bereiken en hen via advertenties te leiden naar het maken van een afspraak in uw winkel.
  • We maken gebruik van Google Search Ads, Google Display Ads en video-advertenties op YouTube. Door te klikken op deze advertenties wordt uw doelgroep direct doorgestuurd naar uw gepersonaliseerde webpagina.
  • Foto’s en video’s die beschikbaar zijn op onze Digital Marketing Portal, met de mogelijkheid om deel te nemen aan een wedstrijd waarbij je kans maakt op het winnen van een sportoutfit.

Aangezien 58% van de contactlensdragers hun eerste contactlenzen onder de leeftijd van 25 jaar draagt,1 is praten met jongvolwassenen over contactlenzen een belangrijke kans om uw optiekzaak te laten groeien.

16-24 jaar is een periode in het leven waarin veel veranderingen plaatsvinden. Sommige 16-24-jarigen maken voor het eerst hun school af om aan een baan te beginnen, anderen beginnen aan een opleiding. Sommigen weten precies wat ze van het leven willen en hoe ze dat gaan bereiken, anderen zijn hun weg aan het zoeken en verkennen.



Het goede nieuws is dat het aanmeten van contactlenzen bij jongvolwassenen niet alleen gunstig is voor hen, maar ook voor uw praktijk.
Hier zijn vier goede redenen waarom:
1. MEER DRAGERS
2. VERHOOGDE LOYALITEIT
3. TOEGENOMEN WAARDE
4. MEER OMZET

Waarom dragen niet alle jongvolwassenen die zorg nodig hebben contactlenzen?
Er zijn vele redenen waarom 59% van de jongvolwassenen nog steeds uitsluitend een bril draagt.5
Sommigen zijn tevreden met hun bril en willen niet veranderen; sommigen hebben contactlenzen geprobeerd en vonden die niet goed en sommigen hebben nog niet het type gevonden dat bij hun ogen past.
Het idee om contactlenzen te dragen spreekt bijna iedereen aan. Maar de meesten weten er weinig van en aarzelen om het te vragen.
Hoe kan de terughoudendheid worden verminderd?
Praat met de jongvolwassenen in uw klantenkring over contactlenzen, ongeacht hun voorschrift of levensstijl. Veel voorkomende bedenkingen kunnen worden weggenomen door hen gewoon te vertellen dat bijna iedereen contactlenzen kan dragen en dat ze perfect passen in hun dagelijkse leven en levensstijl.
Jongvolwassenen hebben vaak veel misvattingen over contactlenzen. Om hen aan te moedigen ze te dragen, moet u de bedenkingen kunnen aanpakken en weerleggen.
De volgende tips kunnen nuttig zijn in uw gesprek met jongvolwassenen:
1. 
richt u op het emotionele in plaats van de technische voordelen.
2. 
Gebruik positieve taal om te laten zien dat de meeste mensen contactlenzen geweldig vinden.
3. 
Overweeg om testimonials van gebruikers uit dezelfde leeftijdsgroep op te nemen. Zo kunnen uw jonge klanten zich beter met het onderwerp identificeren.
Bij het aanmeten van contactlenzen bij jongvolwassenen is het belangrijk om een contactlens te kiezen die zowel aan de behoeften op het gebied van zichtcorrectie als van de levensstijl voldoet.

Wat is het beste type contactlens voor jongvolwassenen?
Contactlenzen voor jongvolwassenen moeten zo worden gekozen en aangemeten dat ze de oogafwijking goed corrigeren en tegelijkertijd de gezondheid van de ogen en de levensstijl van de drager waarborgen."
Het dragen van zachte contactlenzen is de gezondste manier om daglenzen te dragen. Studies hebben aangetoond dat daglensdragers 8 tot 12,5 keer minder kans hebben op hoornvliesinfiltraties dan dragers van herbruikbare lenzen.7,8 In 2018 heeft CooperVision een onderzoek laten uitvoeren om de percepties van Eye Care Professionals (ECP's) te begrijpen met betrekking tot de prestaties van hydrogel-daglenzen versus silicone hydrogel-daglenzen.6



CooperVision biedt u een uitgebreid assortiment contactlenzen dat perfect is voor jonge contactlensdragers:
S1ngles® Joy
De daglenzen voor goed zicht.
Omdat uw klanten hun leven leiden,
zoals zij dat willen.

 
S1ngles® Delight
De familie daglenzen met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Volgende stappen?
Dus u wilt deelnemen aan de campagne Young Adults?
Dat is geweldig nieuws. Hieronder vindt u links naar alles wat u nodig hebt om van start te gaan.
En uw business development manager is slechts een telefoontje verwijderd als u hulp nodig heeft.
WEBINAR OP 18 juni van 12:00 tot 13:00
Speciaal voor deelnemers campagne: wie Gen Z is, wat ze belangrijk vinden aan lenzen & hoe u hen het beste kunt benaderen.
DIGITALE HANDLEIDING
We hebben een beknopte gids samengesteld over hoe u jongvolwassenen online kunt bereiken over contactlenzen.
ASSETS PORTAL
Snelle en gemakkelijke toegang tot al het materiaal dat u nodig hebt om contactlenzen bij jongvolwassenen te promoten.



Embrosa - Social Media Advertsing
Embrosa helpt optiekwinkels om te communiceren op social media, voornamelijk over de merken die zij verkopen in de winkel.

Dit doet Embrosa door, op verzoek van merken, advertentiecampagnes hyperlokaal te publiceren op pagina's van optiekwinkels.

En Embrosa ondersteunt ook door deelbare social media berichten beschikbaar te maken in de Embrosa App. "

 
Gepersonaliseerde campagne-webpagina
Uw winkel krijgt speciaal voor deze campagne een gepersonaliseerde webpagina. Wanneer een eindconsument klikt op een advertentie, bijvoorbeeld op Google, YouTube of Instagram, sturen we deze persoon door naar uw campagne-webpagina.

Op deze gepersonaliseerde webpagina leggen we meer uit over de aanbieding, geven we informatie over S1ngles® daglenzen en vertellen we de eind-consument dat ze voor advies en de aankoop bij u moeten zijn.

Embrosa personaliseert de webpagina met uw logo en bedrijfsnaam, uw gekozen actie en adresgegevens, en ze linken naar uw maak-afspraak-link en/of contact-pagina op uw eigen website. Ze stemmen de privacyverklaring op deze webpagina ook af op uw bedrijf.
YouTube videos
We zetten video's die horen bij deze campagne in als video-advertentie op YouTube. Deze video’s worden getoond als ‘pre-roll’, oftewel als online video commercial, vóórdat een eind-consument het eigen gekozen YouTube-filmpje kan bekijken. Embrosa laat daarbij de video-advertenties op YouTube alleen zien aan mensen die ~5km rondom uw winkel wonen of werken en naar YouTube filmpjes kijken.
Google display ads
Ook mensen die niet op social media actief zijn bereikt Embrosa met Google Display advertenties­ tenties. Dit zijn advertentie-banners die u aan de bovenkant of de zijkant van een website ziet. Een voorbeeld van een website is de lokale krant.

Display advertenties vergroten uw zichtbaarheid, naamsbekendheid én als mensen klikken op de advertentie, landen ze op uw gepersonaliseerde campagne-website. Embrosa laat uw Display advertentie overigens alleen zien aan mensen die ~5 kilometer rondom uw winkel wonen of werken.

Goed om te weten: Elke keer ziet uw Google Display advertentie er net iets anders uit. Embrosa geeft Google campagne-afbeeldingen, campagne-teksten en het logo van uw winkel. Google stelt met die plaatjes en tekst elke keer een andere advertentie samen. Zo test Google op welke samengestelde advertentie de meeste mensen klikken.

U zult dus verschillende versies van uw eigen advertentie voorbij zien komen, in verschil- lende formaten, en op allerlei verschillende websites.
Google search ads
In deze campagne zetten we ook Google Search advertenties in. Deze advertenties worden getoond aan mensen die tijdens de campagne actief ‘Googlen’ op uw winkelnaam, de campagne-naam, onze product-naam of woorden die daarmee te maken hebben.

Embrosa zorgt ervoor dat er advertenties met uw winkelnaam lokaal in de Google zoekresultaten te zien zijn. Alleen mensen die ~5 kilometer rondom uw winkel ‘Googlen’ krijgen uw Google Search advertenties te zien.

Eindconsumenten die doorklikken op deze Google Search advertenties sturen we door naar de gepersonaliseerde webpagina die Embrosa speciaal voor deze campagne heeft gemaakt.




1. CVI data on file 2018. Vision Needs Monitor 2018. 58,485 consumers aged 15+, Kynetec, September 2018. Europe inc. Russia. 2. CVI data on file 2020. YouGov Plc online consumer survey Nov/Dec 2019 in Germany, UK, Spain, Japan, USA. N=5,117 Contact Lens wearers (“consumers”), screened from total N=35,397 adults. 3. CVI data on file 2018. Vision Needs Monitor 2018. 9,078 consumers aged 15+, Kynetec, September 2018. Europe inc. Russia, CL wearers. 4. Spectacle, contact lens wearers and sunglass wearers spend on average 235 Euros on their vision correction annually, CVI data on file 2018. Vision Needs Monitor 2018. 58,485 consumers aged 15+, Kynetec, September 2018. Austria (4170), Belgium (4159), France (4166), Germany (4177), Italy (4218), Netherlands (4097), Norway (4161), Poland (4207), Portugal (4187), Russia (4191), Spain (4163), Sweden (4199), Switzerland (4178), UK (4212), https://www.populationpyramid.net/europe/2018/ and Euromonitor 2018. 5. CVI data on file 2021. Young Wearer survey 3613 consumers aged 16-24 years, Verve. Spain (705), Germany (703), Nordics (810), UK (797) and Poland (598). Averages vary by country (Spain 56%, Germany 55%, Nordics 53%, UK 73%, Poland 56%). 6. CVI data on file 2021. Young Wearer survey 1781 consumers aged 16-24 years, Verve. UK (516), Germany (332), Poland (288), Spain (311) and Nordics (334). 7. Chalmers et al. Rates of Adverse Events with Hydrogel and Silicone Hydrogel Daily Disposable Lenses in a Large Postmarket Surveillance Registry: The TEMPO Registry. Investigative Ophthalmology & Vision Science 2015; 56: 654-663. 8. Chalmers RL, Keay L, McNally J et al. Multicenter case-control study of the role of lens materials and care products on the development of corneal infiltrates. Optom Vis Sci 2012; 89:316–325. 9. Orsborn G, Dumbleton K. Eye care professionals' perceptions of the benefits of daily disposable silicone hydrogel contact lenses. Contact Lens & Anterior Eye. 2019. Survey results of n=300 ECPs in US, UK and Japan - Feb 2018.