Communicatie & Verkooptraining ‘Waar hebben we het eigenlijk over?’

Basistraining
U hebt in de winkel te maken met uiteenlopende optische hulpmiddelen. Een bril spreekt voor zich: deze is tastbaar en duidelijk zichtbaar. Een contactlens laat zich niet zo eenvoudig presenteren en is dan ook vaak niet zichtbaar in de winkel. Dit betekent dat bij de verkoop van contactlenzen communicatie bijzonder belangrijk is.
Om goed te kunnen communiceren is op de eerste plaats parate kennis nodig.
De ‘Communicatie & Verkooptraining’ geeft handvatten waarmee u de communicatie met uw klant de juiste (diepgaande) inhoud kunt geven en een gedegen gesprek over contactlenzen en additionele artikelen in de winkel gemakkelijker wordt. Uw bijdrage kan de reden zijn dat een klant overweegt lenzen te gaan dragen of problemen met lenzen aan te pakken. U wordt op deze manier de ‘verlengde arm’ van de contactlensspecialist.

In kleine groepen geven we nieuwe inzichten en tools om de communicatie met uw klanten gemakkelijk en succesvol te laten verlopen. Goede communicatie is gebaseerd op uw kennis, op luisteren naar de wens van uw klant én op inzicht over wat u denkt te zien.

‘Meer kennis maakt mij de beste gesprekspartner voor mijn klant’
‘Hoe kan ik mijn cliënt beter ‘verstaan’?’

De doelgroep
Deze training is bedoeld voor (verkoop)medewerkers, beginnende opticiens en iedereen die in de contactlenzenverkoop een betere gesprekspartner van de klant wil zijn. U hoeft niet te beschikken over basiskennis omtrent contactlenzen.

De bijeenkomsten vinden in groepsverband plaats op een centrale locatie.
De tijdsduur is een dagdeel. Maximaal 15 deelnemers (minimaal 8).

Investering
De investering voor deze training bedraagt: € 145,- excl. BTW.

De onderwerpen die aan bod komen
• Ontwikkelingen in de contactlenzenmarkt
• Hoe maak ik daadwerkelijk contact met klanten, hoe kan ik mijn klant beter ‘gidsen’?
• Koopmotieven en het verkopen van extra producten en diensten
• Het creëren van verkoopkansen; hoe kijkt de klant aan tegen contactlenzen en hoe kan ik
mogelijke vooroordelen elimineren?
• Ogen, refractioneren, contactlenzen… waar spreken we over?
• Met vertrouwen kunnen communiceren over contactlenzen

In deze training maken we u wegwijs in veel aspecten van het oog en het zien.
We gaan in op de verschillende manieren om een optische fout op te lossen en reiken kennis aan die u helpt beter te luisteren naar wat uw klant verlangt.