Ready for Today Press Release

Ready for Today>Press Release
Ready for Today

Thought leadership-events Ready for Today van CooperVision groot succes

Events in heel Europa richten zich op de voordelen van siliconen-hydrogel-daglenzen voor de moderne drager.

Gorinchem,Nederland, 11 november 2015 

In heel Europa zijn honderden oogzorgspecialisten bij elkaar gekomen voor een reeks thought leadership-events, georganiseerd door de wereldwijde lenzenproducent CooperVision. De events vormden de lancering van de campagne Ready for Today, die zich richt op siliconen-hydrogel-daglenzen (SiHy) en de voordelen hiervan voor de drager van vandaag.  

Alle vier de locaties - het Leadenhall Building in Londen, Theater Amsterdam, de MesseTurm in Frankfurt en DR Koncerthuset in Kopenhagen - vormden een spectaculair decor voor de zeer vooraanstaande sprekers.  

Professor Nathan Efron, een wereldwijd bekende en bekroonde onderzoeker en spreker, trapte bij elk event de kennissessies af met zijn presentatie Silicone hydrogel daily disposables – the ultimate lens; vervolgens presenteerde de internationaal gerenommeerde communicatie-expert Sarah Morgan Unlocking the secrets – strategies for keeping wearers for the long term.

Professor Efron zei over zijn ervaringen op de events: "Het was een fantastische week, en de samenwerking met CooperVision is me erg goed bevallen. We hebben geprobeerd om SiHy-daglenzen meer onder de aandacht te brengen, samen met de voordelen die ze kunnen hebben voor consumenten met een veeleisende levensstijl."

Beide presentaties bevatten veel waardevolle inzichten en adviezen om oogzorgspecialisten de voordelen van SiHy-daglenzen te kunnen laten communiceren aan hun patiënten, en het dragen ervan te stimuleren op de lange termijn.

Sarah Morgan voegde toe: "Doordat de levensstijlen van mensen steeds veeleisender worden, vragen consumenten meer van hun lenzen en meer van ons als oogzorgspecialisten. Als we willen zorgen dat onze klanten bij ons blijven, is communicatie dus essentieel, en hopelijk zijn deze events nuttig geweest voor de aanwezigen die zeker wilden weten dat ze hun klanten alle benodigde informatie kunnen geven."

Myles Hustler, EU Head of Marketing – Daily Disposable Products bij CooperVision: "We zijn enorm blij met de feedback die we hebben gekregen na onze recente Ready for Today-events, en we zijn onze sprekers, Nathan Efron en Sarah Morgan, enorm dankbaar dat ze hun expertise met ons wilden delen. We gaan nu met ons marketingprogramma zorgen dat we professionals in de branche ondersteuning blijven bieden rondom dit onderwerp, door voortdurend nuttig materiaal te verzorgen voor oogzorgspecialisten en retailmedewerkers."


PERSVOORLICHTING: Marijke Lammers 

Over de sprekers
Professor Nathan Efron AC, DSc, PhD, BScOptom, FAAO, FIACLE, FCCLSA, FBCLA, FACO.
Momenteel actief aan de School of Optometry van de Queensland University of Technology in Australië. Een bekroond onderzoeker en spreker, en auteur van ruim 850 artikelen en negen boeken. Hij is directeur van het Australian College of Optometry en is op de verjaardag van de Britse koningin in 2015 benoemd tot Companion in de Orde van Australië.

Sarah Morgan BSc (Hons) MPhil, MCOptom, FAAO, FBCLA.
Optometriste, internationaal vermaard communicatie-expert en Vision Sciences Fellow aan de University of Manchester in het Verenigd Koninkrijk. De passie van Sarah ligt bij het inspireren van oogzorgprofessionals op het gebied van contactlenzen, om het dragen voor gebruikers zo aangenaam mogelijk te maken en te zorgen voor loyaliteit op de lange termijn.

Over CooperVision
CooperVision, een onderdeel van The Cooper Companies, Inc. (NYSE:COO), is een van de wereldwijde marktleiders in de productie van zachte contactlenzen en gerelateerde producten. Het bedrijf produceert een volledig assortiment van daglenzen, tweewekelijkse en maandelijkse contactlenzen, die allemaal bestaan uit geavanceerde materialen en optica. CooperVision heeft een rijke traditie, waarin het al grote uitdagingen heeft opgelost met betrekking tot het gezichtsvermogen, zoals astigmatisme en presbyopie. Ook biedt het de meest complete collectie sferische, torische en multifocale producten aan. Met een combinatie van innovatieve producten en gerichte support voor professionals zorgt het bedrijf voor een verfrissend perspectief op de markt, en voor echte voordelen voor klanten en dragers. Kijk voor meer informatie op  www.coopervision.com.   

Over The Cooper Companies
The Cooper Companies, Inc. ("Cooper") is een wereldwijd bedrijf in medische hulpmiddelen, genoteerd aan de NYSE Euronext (NYSE:COO). Cooper heeft zich voorgenomen om "A Quality of Life Company™" te zijn, met een focus op het bieden van meerwaarde aan aandeelhouders. Cooper opereert via twee businessunits, CooperVision en CooperSurgical. CooperVision biedt een verfrissend perspectief op oogzorg en legt zich toe op het ontwikkelen van een uitgebreid assortiment van hoogkwalitatieve producten voor contactlensdragers, en op het gericht ondersteunen van opticiens. CooperSurgical richt zich op het leveren van vooruitstrevende producten en behandelmogelijkheden aan gynaecologen, om zo de gezondheidszorg voor vrouwen te verbeteren. Cooper heeft haar hoofdkantoor in Pleasanton, Californië. Het heeft ongeveer 10.000 medewerkers in dienst en verkoopt zijn producten in meer dan 100 landen. Kijk voor meer informatie op www.coopercos.com.