Wellicht ben je na het lezen van onze vorige column direct aan de slag gegaan met de customer journey. Of misschien is dit de eerste column die je leest. Hoe dan ook; het fantastische van ons vak is dat niemand er ooit alleen voor staat. De klant niet, de specialist niet en zelfs de meeste ogen niet; over het algemeen wordt er niet met één maar met twee ogen gekeken die elkaar ondersteunen. Zien doen we dus samen! Maar wat houdt ‘samen zien’ nu eigenlijk in? Wel, allereerst is zien een heel breed begrip en er zijn in de praktijk vaak wat uitdagingen te vinden om ‘samen’ iets te doen. Laten we beide aspecten eens belichten en vanuit daar een belangrijk inzicht formuleren.
Zien is kijken, maar ook inzicht en visie. Zo ziet de consument misschien niet goed en komt bij jou in de praktijk voor een helder zicht. Jij als specialist kijkt in de ogen van je klant en beoordeelt deze op basis van jouw klinische bevindingen. Tegelijkertijd kijk je als specialist natuurlijk uit naar de klant en zie je hem graag tegemoet in het oplossen van zijn/haar visuele probleem. Je geeft daarbij de consument inzicht in zijn/haar kijkgedrag en de beste producten die daarbij horen. Doe je dit juist, dan zal de consument overgaan tot aankoop. Dit doe jij samen met de consument, en bij CooperVision hechten we hier veel waarde aan. Want hoewel wij als specialisten het beste willen voor onze klanten, is de klant niet altijd mee in ons verhaal. Dit kan om diverse redenen gaan. De consument ziet bijvoorbeeld de meerwaarde van een upgrade niet of is niet bereid om een uitgave te doen voor een bepaald product. Wist je dat CooperVision in haar Advantage® programma diverse educatie mogelijkheden aanbiedt die jou ondersteunen in je dagelijkse werk?
''Zien is kijken, maar ook inzicht en visie''
CooperVision’s Advantage® is niet zomaar een educatie programma. Dit programma is opgebouwd uit enerzijds inzichten vanuit grootschalig onderzoek en anderzijds vanuit de inzichten die wij van jullie ontvangen uit de markt. Tegelijkertijd bouwen we met deze informatie verder aan de visie binnen de contactlens industrie en zorgen we er op die manier voor dat onze producten passen bij de behoeften van de consument. Heb je feedback? Laat het ons weten! Maar we stoppen niet bij CooperVision Advantage®! Het is ontzettend belangrijk om je als specialist continue te blijven ontwikkelen en bij te blijven met de ontwikkelingen binnen de markt. Deelname aan webinars, trainingen en events zijn van buitengewoon belang. Op 5 maart heeft CooperVision de derde editie van Virtual Perspectives georganiseerd, een gratis online event voor de optiek waarin de belangrijke onderwerpen zoals Torisch, Multifocaal en Myopie Management de revue passeren. Heb je het gemist? De sessies zijn terug te kijken via onze website.
Waarom is training en scholing zo belangrijk? Uit ervaring weten we dat de specialisten die tijd en energie spenderen om op de hoogte te blijven van producten en de markt ook de specialisten zijn die het meest succesvol zijn en het meeste plezier hebben in hun werk. Zij hebben contact met hun klanten op een ander niveau, waardoor het werk leuker is en er meer waardering is vanuit de consument.
''CooperVision’s Advantage® is niet zomaar een educatie programma''
Daarnaast spreken we regelmatig specialisten met een inhoudelijke vraag. En bij de afdeling Professional Affairs worden we daar heel blij van. Wil jij ook een keer sparren over wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met je lokale Business Development Manager, bel onze Customer Service afdeling of stuur ons een e-mail. Wij denken graag met u mee! En hopelijk zien we elkaar snel bij een van onze trainingen!
Ilona Bradwolff, Professional Affairs Manager BeNeLux
Wil je reageren op deze column, stuur gerust een mail: ibradwolff@coopervision.nl
Mocht je interesse hebben kan je altijd een aanvraag doen voor training bij jou in de winkel:
Ook geven wij regelmatig workshops bij ons op kantoor, wel is het hiervoor nodig om je vooraf in te schrijven:
Of volg een Webinar of een e-learning: