Wij werken samen met Plastic Bank voor het verzamelen van plastic dat in de oceaan wordt gevonden.
Een product plastic neutraal maken betekent dat je evenveel plastic uit het milieu haalt als je in omloop brengt. Wij doen dit door middel van een partnerschap met een sociale onderneming genaamd Plastic Bank. Hun doel is plastic uit de oceanen te weren. De samenwerking tussen CooperVision en Plastic Bank is opgezet om het plastic uit kustgemeenschappen te verwijderen dat gelijk is aan het gewicht van alle CooperVision daglenzen, de blisterverpakking en de doos waarin de blisterverpakking zit (plastic zoals inkt, laminaat en lijm). De lokale bevolking van de kustgemeenschappen verwijdert het plastic uit het milieu en Plastic Bank vergoed ze hiervoor met credits die weer gebruikt kunnen worden om voedsel, medicijnen, scholing en brandstoffen te ontvangen.
Doel plastic neutraal campagne
Het doel wat we willen bereiken is om plastic neutraal bewustzijn te creëren in de B2C markt.
Gebruik:
Er zullen zes influencers zijn die één post en drie tot vijf stories maken over contactlenzen en plastic neutraal (18 totaal)
Doelen:
Het doel van deze camapgne is om zo'n 470 000 – 590 000 impressies te genereren binnen de leeftijdsgroep 16 t/m 35 jaar.
De start zal 18 maart plaatsvinden en 27 april is de laatste dag van de influencer campagne.
3 cruciale data:
•18 mrt global recycling day
•26 mrt earth hour
•22 apr world earth day
Geselecteerde influencers:
Naam: Jade Konal
''Ik ben ongeveer drie jaar geleden overgestapt van het dragen van een bril naar lenzen. Dat heb ik gedaan omdat ik het dragen van lenzen veel praktischer vind. Ik merkte in mijn dagelijkse leven dat mijn bril in de weg zat met bijvoorbeeld het sporten. Daarbij was het weer soms onhandig en dat begon ik erg vervelend te vinden, omdat ik daardoor niet meer goed kon zien. Daarom ben ik overgestapt op lenzen en daar ben ik ontzettend blij mee, want nu kan ik alles weer goed zien zonder enige irritaties. Helaas is er wel een nadeel aan lenzen en dat is dat ze volledig van plastic zijn. Dit betekent dat ze dus niet duurzaam zijn. Aangezien je lenzen best wel vaak moet vervangen gooi je best wel veel plastic weg en dat is eigenlijk heel erg zonde. Hier sta ik dan ook niet achter, omdat ik duurzaamheid ontzettend belangrijk vind. We staan eigenlijk bijna op het randje van de afgrond wat betreft onze aarde en moeten daarom wat doen.
Alle kleine beetjes kunnen helpen zoals bijvoorbeeld recyclen of minder vaak douchen. Daarbij is het dus ook mogelijk om duurzame lenzen te onwikkelen wat CooperVision samen met Plastic Bank heeft gedaan. Ik had er eerlijk gezegd geen kennis van en vind dit eigenlijk een ontzettend goed initiatief!''
Naam: Roy van Drunen
''Je kan aan mijn vrienden vragen hoe vaak ik op straat vraag of ze het even kunnen oplezen voor mij. Oftewel, ik heb lenzen nodig! Voor mijn werk als grafisch ontwerper zit ik ook elke dag voor mijn beeldscherm en krijg daar ook vaak vermoeide ogen van, waardoor ik minder productief word. De reden dat ik geen bril draag is omdat het mij niet staat (vind ik zelf), dus lenzen zijn eigenlijk de oplossing voor mij voor het dagelijkse leven! Duurzaamheid vind ik erg belangrijk, omdat alle kleine dingetjes een groot verschil kunnen maken. Zo let ik op voeding, wat ik koop en of merken duurzaamheid ook belangrijk vinden en er daadwerkelijk ook iets mee doen, we hebben maar één aarde en daar moeten we met z’n allen goed voor zorgen!''
Naam: Lieselot de Smet
''Ik draag al vele jaren lenzen en hoewel ik veel bezig ben met duurzaamheid had ik op het vlak plastic neutraal er eigenlijk nooit bij stilgestaan. Mijn vermoeden is dat dat bij vele lensdragers zo is. Je kan namelijk niet zonder en het is iets dat zo dagdagelijks en een soort van routine is, waardoor je er niet meer bij stilstaat. Dit onder de aandacht brengen is weer een stap dichter naar een duurzamere wereld, want bij elke kleine stap is een belangrijke gewonnen.''
Naam: Aimee van der Pijl
''Op het moment draag ik een bril maar daar heb ik niet altijd zin in en zou graag lenzen willen (die heb ik dus nooit gehad). Ook hou ik mij zeker bezig met duurzaamheid en maak ook duurzame content. Voornamelijk hou ik mij bezig met kringlopen van onder andere kleding en kleingoed. Voor de campagne is het voor mij dus ook leuk om de dagen leuk in te vullen.''