Het is weer zomer!

Het is weer zomer... en dat betekent zon, zonnebrand en daglenzen!

Daglenzen is een product dat geschikt is voor elke consument. Ze kunnen dienen als fulltime wear, dual wear of ingezet worden als multiwear. Daarnaast is het een zeer gemakkelijk product om mee te nemen voor het geval je bril kapot gaat, maar ook voor gebruik bij dagjes weg. Daarbij is een extra voordeel dat je geen vloeistof hoeft mee te nemen zoals bij maandlenzen het geval is.

‘’De inzetbaarheid van daglenzen zijn eindeloos.’’


Door de groeiende vraag op het gebied van daglenzen binnen de markt zien we dat daglenzen populair zijn. Niet vreemd natuurlijk, want naast dat de lenzen gemakkelijk in gebruik zijn, zorgen ze er ook nog eens voor dat de witte strepen van het montuur mooi kunnen bijkleuren in de zon en je minder handelingen hoeft te doen bij het gebruik van een zonnebril. Je hebt namelijk geen bril meer die je af hoeft te zetten en op moet bergen voordat je een zonnebril opzet.

Naast gebruiksgemak zijn daglenzen hygiënisch en comfortabel. Waar consumenten nog niet altijd bewust van zijn is dat daglenzen leverbaar zijn in sferisch, torisch en multifocaal. Denk daarbij wel aan kennis van het portfolio dat je aanbiedt, parameters zoals Dk/t, watergehalte en modulus helpen je om de juiste lenskeuze te maken specifiek voor de klant. De tool OptiExpert™ kan je helpen bij het selecteren van het juiste product.

‘’Kan ik lenzen dragen op het strand?’’


Over het algemeen kunnen daglenzen elk moment van de dag gedragen worden, dus ook op het strand. Sterker nog, doordat daglenzen voor het gevoeligste deel van het oog (de cornea) zitten, is zand minder voelbaar! Geef wel aan de klant mee dat na het uithalen van de lenzen het zand dat nog in de traanfilm aanwezig ineens voelbaar kan worden waardoor discomfort kan ontstaan na het uithalen van de lenzen. Tevens wordt het in contact komen met water afgeraden bij gebruik van alle lenzen ter beperking van het risico op complicaties.

‘’Daglenzen dat kan toch iedereen!’’
 

Hoewel daglenzen geschikt zijn voor bijna elke klant, is het belangrijk dat we niet te makkelijk denken over dit product. De specialist speelt hier een duidelijke en belangrijke rol. Niet alleen doordat de kennis van het product aan te laten sluiten bij de wensen van de klant, maar ook om de compliance te waarborgen zodat de klant niet te gemakkelijk met het product omgaat.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het volgende:
De hygiëne is hoger bij daglenzen, je zet immers elke dag een schone lens in. Echter betekent dit niet automatisch dat de lens ook schoner in het oog terecht komt. Een consument die het gevoel heeft dat een product zo makkelijk is dat het niets voorsteld kan ook minder kritisch op compliance zijn en zo, bijvoorbeeld, niet zijn of haar handen wassen. Met als gevolg dat de lens die mooi schoon was vervuild ingezet wordt. Denk daarbij ook eens hoe uithalen zal gaan in de praktijk.

De periodieke controle speelt hierbij een grote rol. Geef daarom aan waarom het belangrijk is om goed om te gaan met het product en het belang van een goede controle. Met daglenzen schrijven we vrijheid voor; de vrijheid om goed zicht te hebben zonder de functionele beperkingen en de cosmetische wijziging die een bril met zich meebrengt.


‘’Vergeet je lenzen niet wanneer je je koffer inpakt’’


We maken er een fantastische zomer van. Vergeet je lenzen niet wanneer je je koffer inpakt en onthoud hoe fijn het was. Je kan vast niet wachten op de volgende reis!

We zouden CooperVison niet zijn om jou te ondersteunen in de praktijk, dus wil je dat we jouw praktijk laten groeien op het gebied van daglenzen? Dan bieden wij je graag ondersteuning. We hebben hiervoor verschillende mogelijkheden op het gebied van tools, trainingen en service, maar ook hebben we hele concepten voor je klaarliggen.

Mocht je interesse hebben kan je altijd  een aanvraag doen voor training bij jou in de winkel:

Ook geven wij regelmatig workshops bij ons op kantoor, wel is het hiervoor nodig om je vooraf in te schrijven: 

Of volg een Webinar of een e-learning:


Ilona Bradwolff, Professional Services Manager BeNeLux