CooperVision-team ruimt op met een missie

Plasticneutraal staat hoog in het vaandel bij CooperVision. De influencer campagne van CooperVision in het voorjaar – rond Global Recycling Day, Earth Hour en World Earth Day – bereikte meer dan 550 duizend consumenten in de leeftijd van 16 tot 35 jaar. Op 17 september was het World Cleanup Day; reden voor het gehele CooperVision Benelux-team om de handen uit de mouwen en op het strand van Hoek van Holland plastic te rapen met een missie!

CooperVision startte in 2021 een samenwerking met Plastic Bank® om al haar daglenzen plasticneutraal te maken. Dit is onderdeel van een reeks van initiatieven met betrekking tot duurzaamheid van CooperVision gericht op het besparen van water en energie, het verminderen, hergebruiken en recyclen van middelen en investeren in mensen binnen het bedrijf en gemeenschappen waarin de organisatie actief is. Plastic Bank bouwt ethische recycling-ecosystemen in kustgemeenschappen en verwerkt de materialen voor herinvoering in de wereldwijde productieketen. Verzamelaars ontvangen bonussen voor de materialen die ze inzamelen, wat hen helpt in de basisbehoeften van hun gezin te voorzien, zoals boodschappen, brandstof om te koken, schoolgeld en ziektekostenverzekering.

#NotInOurBackyard
Samen helpen we plasticvervuiling de wereld uit, dat is de missie van World Cleanup Day. Met #NotInOurBackyard werd er landelijk in Nederland opgeruimd en vroeg de Plastic Soup Foundation aandacht voor het plastic afval dat terecht komt in (onder andere) Indonesische rivieren vanuit recyclingfabrieken die plastic afval voor rijke landen verwerken; zo ook voor Nederland.

 

Meer informatie: