Samen groeien in de contactlenzenmarkt
Een strategisch partnerschap om uw praktijk te laten bloeien – met campagnes, trainingen en data die werken.
De wereld van contactlenzen verandert snel. Met het Advantage Partner Program helpt CooperVision u kansen te benutten – via een jaarprogramma dat draait om samenwerking, groei en loyaliteit.
Het programma is ontwikkeld voor zelfstandige opticiens en buying groups, en biedt ondersteuning op drie strategische pijlers.
1. Rekruteren
Trek nieuwe lensdragers aan: jonge starters, presbyopen en lapsed wearers opnieuw activeren.
2. Loyaliteit
Vergroot betrokkenheid en voorkom dropout in de eerste fase van lensgebruik.
3. Een leven lang lenzen
Begeleid transities – van maand- naar daglenzen of naar multifocale oplossingen.
Wat u van CooperVision kunt verwachten
Trainingen
InHouse-sessies, Professional Affairs-workshops en toegang tot de Learning Academy.
Tools
OptiExpert™-app, Embrosa en tevredenheidsgarantie voor nieuwe dragers.
Marketing
Campagnes met POS-materiaal, digitale promoties en toegang tot het Digital Marketing Portal.
Inzichten
Marktdata per campagne voor gerichte groei.
Campagnes & jaarplanning FY26
U neemt deel aan minimaal drie campagnes per jaar, verspreid over drie kwartalen. Denk aan MyDay® Family, een multifocale focus (MyDay®, clariti®, Biofinity®), MiSight® 1 day en seizoensacties zoals de zomerpromotie of de Back2School-myopiecampagne.
Uw commitment
Actieve deelname: gemiddeld één nieuwe aanpassing per week (m.u.v. myopiecampagnes), deelname aan minimaal drie campagnes en follow-upcontacten voor resultaatmeting.
Veelgestelde vragen
Hoe meld ik mij aan?
Via het webformulier voor jaarplanning en per campagne.
Kan ik mij uitschrijven?
Ja, tot één maand voor de start van een campagne.
Wat gebeurt er met S1ngles?
Het S1ngles Partner Programma stopt per 1 november 2025. Het PartnerBrand loopt door tot 1 november 2026.
Meld u aan via het webformulier
