Als Business Partner geeft CooperVision een commitment om onze klanten te helpen hun doel te realiseren, de categorie te laten groeien en meer waarde in de totale keten te creëren. Wij geloven dat het vergroten van het aantal contactlensdragers de motor is van deze groei, omdat contactlensdragers loyaler zijn en een hogere gemiddelde besteding doen dan brilklanten.

Om deze groei van het aantal contactlensdragers te realiseren, zijn 3 strategische pijlers van belang:

 

 

1. Recruteren

Het begint allemaal met de instroom in de categorie. Meer consumenten met een contactlensaanpassing betekent een grotere instroom en dus meer dragers.

 

2. Vasthouden

Op het moment dat consumenten beginnen met het dragen van contactlenzen, is het van belang om ze in het eerste jaar vast te houden. Op dit moment stopt 60% van de nieuwe contactlensdragers binnen een jaar weer met dragen, met name door issues met de handling van hun lenzen en comfortproblemen. Als we (een deel van) deze groep, die zelf de intentie heeft om lenzen te dragen, weten vast te houden, betekent dit minder uitval en dus meer dragers.

 

3. Managen

Nadat lensdragers het eerste jaar zijn doorgekomen, haakt ieder jaar een deel af om diverse redenen, zoals comfortklachten of een veranderende behoefte. Als we (een deel van) deze groep, die zelf de intentie heeft om lenzen te dragen, weten vast te houden, betekent dit minder uitval en dus meer dragers. Door het voor deze consumenten beter en makkelijker te maken contactlenzen van uw praktijk te blijven dragen, vergroot u hun loyaliteit en uw bestand aan lensdragers.

CooperVision biedt u tools en services voor de juiste ondersteuning op elk van deze uitdagingen binnen uw praktijk. Op deze manier kunt u niet alleen de competentie van uw team uitbreiden, maar ook meer contactlensdragers behouden en meer groei in uw praktijk realiseren.

Uw CooperVision Business Development Manager kan u ondersteunen in het bepalen waar voor uw praktijk de grootste potentie ligt door middel van een aantal business calculators.

Recruteren

Met CooperVision Custom Campaigns stelt u eenvoudig zelf uw campagne samen. Voor het drukwerk en de digitale content kunt u kiezen uit verschillende lenstypen, titels en foto’s. Er zijn meer dan 200 verschillende combinaties mogelijk! Uw logo wordt ook aan de uitingen toegevoegd. U kunt er eveneens voor kiezen om uw huisstijl door te laten voeren, zodat de uitingen nog beterop uw bedrijf aansluiten.

Met deze digitale uitingen kunt u via uw eigen social media kanalen of narrowcasting systemen de mythes en barrières die bij niet-dragers leven, wegnemen en de dialoog over contactlenzen op gang brengen.

 

Door voormalige contactlensdragers van uw praktijk (eventueel via een extern telesales bureau) te (laten) bellen en ze een aanbieding te doen om contactlenzen weer een keer te proberen of hunogen te laten controleren, kunt u het aantal contactlensdragers in uw praktijk verhogen.

Via verschillende trainingsmethoden kunt u de kennis en het zelfvertrouwen van uw winkelteam vergroten, zodat met meer klanten de optie van contactlenzen wordt besproken en u meer consumenten in uw stoel krijgt voor een contactlensaanpassing. CooperVision kan u hierbij ondersteunen via E-learning, live trainingen en workshops in uw winkel (of een andere locatie).

 

Vasthouden

Het vasthouden van nieuwe dragers van contactlenzen begint bij het snel selecteren van de juiste contactlens. OptiExpert™ is een gratis multifunctionele app die ontworpen is om oogzorgspecialisten te helpen de best mogelijke service te bieden aan hun contactlensdragers. Met 5 handige functies in 1 app bespaart u waardevolle stoeltijd en vergroot u de effectiviteit van uw nieuwe aanpassingen.

Via verschillende trainingsmethoden kunt u de kennis en het zelfvertrouwen van uw winkelteam vergroten, zodat het zelfvertrouwen van uw klanten op het gebied van contactlenzen vergroot wordt. CooperVision kan u hierbij ondersteunen via E-learning, live trainingen en workshops in uw winkel (of een andere locatie).

 

Problemen met handling vormen de voornaamste reden voor nieuwe dragers om in de eerste 2 maanden te stoppen. My First lens is een toolkit met communicatiemateriaal, zowel fysiek als digitaal, die ondersteuning biedt aan (nieuwe) lensdragers op het gebied van handling (in- en uitdoen en eventueel onderhoud van contactlenzen). Deze materialen zijn ook op te maken met uw eigen logo en in uw eigen huisstijl.

Om de eventuele zorgen over de kosten en het proberen van contactlenzen weg te nemen en het risico van een verloren klant en investering voor u te minimaliseren, biedt CooperVision de unieke 100% Tevredenheidsgarantie. De consument kan zijn geld terugkrijgen in uw winkel waar u een kans heeft hem te behouden voor de categorie en uw praktijk. U wordt door CooperVision vergoed met gratis product als de consument ook daadwerkelijk zijn geld terug wil. Deze garantie kan in de winkel ondersteund worden door (gepersonaliseerde) POS-materialen.

 

Managen