december 17, 2024

Sinds 1 oktober jl. is Liesbeth Brandwijk benoemd tot General Manager van CooperVision Benelux en daarmee volgt ze Christine Chantrain op. Christine heeft binnen CooperVision EMEA de strategische rol van Vice President Sales EMEA aangenomen op het Europese hoofdkantoor. Liesbeth is ruim 9 jaar werkzaam binnen CooperVision (zowel lokaal als internationaal) en heeft de afgelopen jaren diverse rollen vervuld en intensief samengewerkt met Christine.
 

Uitgebreide kennis en ervaring

“Liesbeth haar uitgebreide kennis van onze business, de optiek markt, onze gewaardeerde klanten en onze organisatie, gekoppeld aan de ervaring die ze in haar verschillende rollen heeft opgedaan, maakt haar bij uitstek geschikt voor deze nieuwe uitdaging.” aldus Christine Chantrain. Ze vervolgt: ”Liesbeth heeft in haar diverse rollen telkens haar leiderschap en expertise bewezen. Haar capaciteiten op het gebied van klantrelaties, procesoptimalisatie en teammanagement hebben haar in staat gesteld om zowel interne processen als de klanttevredenheid te verbeteren”.

Focus op innovatie en partnerships

Als General Manager zal Liesbeth zich richten op het verder versterken van de marktpositie van CooperVision in de optiek branche. De focus zal nog meer liggen op innovatie, partnerships met onze klanten, het bieden van toegevoegde waarde en het creëren van nieuwe groeikansen binnen de contactlenscategorie. Het is aan Liesbeth toevertrouwd om samen met haar managementteam en voltallige team de positie van CooperVision verder uit te bouwen.

Duurzaamheid en myopie management

CooperVision begrijpt hoe belangrijk het is om consumenten, de nieuwe generaties en (toekomstige) contactlensdragers een leven lang een comfortabel zicht te kunnen bieden aan de hand van bewezen oplossingen voor een breed scala aan correctiebehoeften - van myopie bij kinderen tot presbyopie en alles wat daar tussenin zit.

De ambitie van CooperVision op het gebied van Myopie Management is helder: de progressie van myopie kan verminderd worden als er op tijd met kinderen en ouders/verzorgers wordt gesproken over myopie management. Een proces dat start met bewustwording en wat actief wordt opgepakt.

Binnen CooperVision wordt heel veel waarde gehecht aan duurzaamheid. Ze streven ernaar om onder andere de ecologische voetafdruk te minimaliseren en een positieve impact te hebben op de gemeenschappen waarbinnen ze actief zijn. Een voorbeeld hiervan is de intensieve samenwerking met Plastic Bank waardoor CooperVision een betekenisvol en meetbaar verschil maakt.

Toekomstgerichte oplossingen

Christine: “We zijn ervan overtuigd dat Liesbeth met haar visie, inspiratie, vastberadenheid en ervaring een belangrijke bijdrage zal leveren aan de verdere ontwikkeling van de categorie contactlenzen in samenwerking met onze klanten en ons Benelux-team”.

Tot slot Liesbeth Brandwijk: "Het is een geweldige uitdaging en ik kijk met vertrouwen naar de toekomst. Onze klanten staan centraal in alles wat we doen. Door intensieve samenwerking, voortdurende innovatie en een verhoogde focus op duurzaamheid, kunnen we een positieve impact maken op oogzorg en het leven van mensen. Met mijn toegewijde team zijn we klaar om toekomstgerichte oplossingen te bieden binnen de contactlenscategorie. IMPROVING LIVES, one person at a time. Samen bouwen we aan duurzame oogzorg."

Over CooperVision

CooperVision, onderdeel van de CooperCompanies is wereldwijd een van de vooraanstaande fabrikanten van contactlenzen. Het bedrijf produceert een breed scala aan contactlenzen die voldoen aan de behoeften van mensen over de hele wereld. Met een toewijding aan innovatie en kwaliteit streeft CooperVision ernaar om de levens van mensen te verbeteren.

Contactpersoon voor de media:
Pieter Bas Kampmeinert
Head of Marketing & Professional Affairs Benelux
CooperVision Nederland BV
pkampmeinert@coopervision.nl