mei 31, 2024

[Gorinchem, 31 mei 2024] – CooperVision, wereldleider in contactlenzen1, kondigt aan dat het de rol van myopie management binnen de Benelux organisatie verder heeft uitgebreid om klantondersteuning te bieden die specifiek nodig is in de Nederlandse en Belgische markt. Voor de Belgische markt is het team, naast de Business Development managers, voor myopie management flink versterkt.

CooperVision streeft ernaar de bewustwording rond myopie te vergroten en passende behandelopties te bieden voor deze refractiefout. Door de focus op myopie management uit te breiden, streeft CooperVision ernaar haar klanten nog beter van dienst te zijn en hen de ondersteuning te bieden die die nodig is om de myopie-categorie te laten groeien. Dit draagt direct bij aan het verbeteren van het zicht van kinderen en het voorkomen van oogproblemen op latere leeftijd. 

"Onze ambitie is dat met ieder kind en ouder/verzorger wordt gesproken over myopie management. Door gebruik te maken van daglenzen, nachtlenzen of brillenglazen kunnen we de progressie van myopie met ongeveer de helft verminderen2. Hoe eerder men begint, hoe beter", aldus Pieter Bas Kampmeinert, Head of Marketing & Professional Affairs Benelux bij CooperVision, "Daarom bieden we relevante ondersteuning met onze uitgebreide Professionele Affairs en Marketing Teams, zodat we onze klanten nog beter kunnen ondersteunen bij hun myopie-aanpassingen en communicatie met ouders/verzorgers en kinderen. 1 op de 2 kinderen die vandaag geboren worden, zou in hun leven myopie kunnen ontwikkelen3 en daarom is het van groot belang dat we deze kinderen en jongvolwassenen samen met onze klanten kunnen helpen en het bewustzijn rondom myopie vergroten."
CooperVision zal nauw samenwerken met alle betrokken partijen, zoals patiëntenverenigingen, beroeporganisaties, oogartsen, orthoptisten, optometristen, contactlensspecialisten etc, om myopie prominent onder de aandacht te blijven brengen. Door middel van training, educatie en marketingondersteuning zal CooperVision haar klanten helpen succesvol te zijn in deze belangrijke categorie. 

Voor meer informatie over CooperVision en haar producten en diensten, kunt u terecht op www.coopervision.nl of neem contact op met uw contactpersoon.

Over Hinke van Berkum
Hinke van Berkum is met ingang van 1 april 2024 in dienst als brand marketingmanager myopie en neemt meer dan 10 jaar marketingervaring mee. Zelf is hij vader van 2 jonge kinderen en kan zich dus goed verplaatsen in de ouder/verzorger van kinderen met myopie klachten. Zijn focus ligt op de ontwikkeling van marketingcampagnes in de Benelux met als doel de myopie aanpassingen in de winkel te verhogen en de algemene bewustwording van myopie te verhogen. “Helaas kan bijziendheid niet worden genezen maar gelukkig kan het wel geremd worden, hou de symptomen daarom goed in de gaten en ga tijdig naar een specialist”.

Over Ann Geldhof
Ann Geldhof is op 1 mei gestart als Project Manager Myopia – Opthalmology & Optical Retail Belux. Ann is geen onbekende in de optiekwereld: Ze was werkzaam bij Alcon, CooperVision en ZEISS. Met haar terugkeer naar CooperVision is ze verantwoordelijk voor de succesvolle integratie van het CooperVision myopia management programma in België en Luxemburg. Zelf is ze hier heel enthousiast over. “Mijn levensmotto is “Enjoy life to the fullest’ en dit kan alleen maar met een goed en helder zicht, van jong tot oud. Het belang van Myopie Management is groot maar nog niet altijd even gekend. Die bewustwording in de volledige markt is dus uiterst belangrijk. Ik ga de verschillende betrokkenen in contact brengen en ondersteunen met een aangepaste communicatie en dit zowel naar oogartsen, opticiens, ouders en kinderen. Een mooie uitdaging die op lange termijn heel wat teweeg kan brengen in de optiekwereld!

Over Katherine Teblick
Katherine Teblick is al bijna vijf jaar Professional Affairs Manager bij CooperVision, waar ze haar expertise inzet om klanten te ondersteunen in met name Belgie en Luxemburg. Met 25 jaar praktijkervaring begrijpt Katherine als geen ander de uitdagingen en behoeften van optometristen. In haar huidige rol, die sterk gericht is op myopiemanagement, organiseert ze trainingen waarin aandacht wordt besteed aan eenvoudige tests om het binoculair zicht bij jonge kinderen te evalueren. Daarnaast begeleidt ze optometristen en opticiens bij het voeren van gesprekken met ouders en de communicatie met oogartsen. Katherine vindt het fantastisch om deel uit te maken van een initiatief dat zo’n belangrijke maatschappelijke impact heeft. 

Over CooperVision
CooperVision, onderdeel van de CooperCompanies is wereldwijd een van de vooraanstaande fabrikanten van contactlenzen. Het bedrijf produceert een breed scala aan contactlenzen die voldoen aan de behoeften van mensen over de hele wereld. Met een toewijding aan innovatie en kwaliteit streeft CooperVision ernaar om de levens van mensen te verbeteren.

 

1.CVI data on file, 2023.
2. Arumugam B et al. Modelling Age Effects of Myopia Progression for the MiSight 1 day Clinical Trial. Invest. Ophthalmol. Vis. Sci. 2021; 62(8): 2333
3. Holden B A et al. Global prevalence of myopia and high myopia and temporal trends from 2000 through 2050. Ophthalmology. 2016; 123(5): 1036-1042.


Contactpersoon voor de media:
Pieter Bas Kampmeinert
Head of Marketing & Professional Affairs Benelux 
CooperVision Nederland BV 
pkampmeinert@coopervision.nl