
Gorinchem, 10 februari 2025—CooperVision heeft vandaag een reeks investeringen aangekondigd om zijn wereldwijde leiderschap in myopie management te versterken, waaronder acties om de commerciële infrastructuur verder te versterken, de pijplijngroei te bevorderen, klinische studies te sponsoren en belangenbehartiging te ondersteunen.
"Al meer dan tien jaar verandert CooperVision het leven van mensen met myopie management, waarbij wij vooropgaan in de ontwikkeling van de categorie in samenwerking met top oogzorgprofessionals, docenten en brancheverenigingen. Hoewel onze range aan optische interventies uniek is, weten we dat er nog veel werk te doen is door barrières weg te nemen, de klinische acceptatie te versnellen en myopie management als standaardzorg voor talloze kinderen toe te passen," zei Debbie Olive, Chief Commercial Officer van CooperVision.
Om nog meer toegewijde ondersteuning te bieden in de strijd tegen de wereldwijde myopie-epidemie, heeft CooperVision de myopie management-groep binnen zijn wereldwijde commerciële structuur verheven en de rol van Vice President, Myopie Management & Corneazorg gecreëerd. Jennifer Lambert, die de afgelopen vier jaar de rol als Senior Director, Global Myopia Management heeft vervuld, is benoemd tot deze belangrijke nieuwe positie. Het bedrijf creëert ook managementrollen die specifiek gericht zijn op klantbetrokkenheid en de ontwikkeling van nieuwe productmarkten, met als doel de langetermijngroei in de myopie-categorie te bevorderen

Bovendien laat de organisatie weten dat er een reeks nieuwe onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten in uitvoering zijn, waaronder onderzoeken naar nieuwe optische ontwerpen, nieuwe behandelingen en fundamentele concepten met betrekking tot het ontstaan en de progressie van myopie. Onder deze projecten bevindt zich een klinische studie op verschillende locaties voor een next-generation zachte contactlens voor myopiecontrole. Dit bouwt voort op de veel voorgeschreven MiSight® 1 day contactlens, de eerste en enige door de FDA goedgekeurde zachte contactlens die bewezen helpt de progressie van myopie bij kinderen van 8-12 jaar bij aanvang van de behandeling te vertragen.*† 1
Na uitgebreid gegevens te hebben gepubliceerd van 's werelds langstlopende studie naar zachte contactlenzen bij kinderen met MiSight® 1 day, geleid door het interne onderzoeksteam van CooperVision, breidt het bedrijf nu zijn inspanningen uit om de economische aspectecten van myopie en de behandeling ervan te onderzoeken. In samenwerking met de School of Optometry en het Centre for Health Economics van de Universiteit van Manchester heeft het bedrijf een PhD-positie gefinancierd voor het programma, in samenwerking met professor Philip Morgan en senior docent Dr. Carole Maldonado-Codina. Voorlopige rapportage wordt volgend jaar verwacht.
CooperVision heeft ook zijn substantiële financiële steun voor belangenbehartigingsinitiatieven voor myopie management over de hele wereld voortgezet, zoals de baanbrekende samenwerking met de World Council of Optometry om myopie management als standaardzorg te ontwikkelen en te bevorderen, het Myopia Collective-programma met de American Optometric Association, en myopie management educatie voor de academische gemeenschap via de International Association of Contact Lens Educators (IACLE). Ook worden lopende inspanningen van het International Myopia Institute, de World Society of Paediatric Ophthalmology and Strabismus, en het International Agency for the Prevention of Blindness ondersteund.
"We hebben het voorrecht te kunnen handelen vanuit sterke posities in onze wetenschappelijke kennis, ons portfolio en onze klantrelaties—alles wijst ons erop dat we ons moeten blijven uitspreken over myopie management en ons leiderschap in de categorie moeten tonen. Niet alleen rekent een generatie kinderen vandaag op het werk dat we doen in samenwerking met de optometrie- en oogheelkundeberoepen, maar ook miljoenen ki nderen in de komende decennia van wie het leven mogelijk ten goede wordt veranderd door onze innovatie en inspanningen," zei Lambert.
_____________________________
* Compared to a single vision 1 day lens over a 3 year period.
† Regulatory indications of and access to interventions for slowing myopia progression vary by country. CooperVision does not endorse off-label prescribing.
References
Chamberlain P, et al. A 3-year randomized clinical trial of MiSight® lenses for myopia control. Optom Vis Sci. 2019; 96(8):556-567.
2 CVI Data on File, 2024. Technical Memo – Summary of MiSight® 1 day MIST-401/402 Trials and Ongoing Internal and External Internaltional Studies.
# # #
Over CooperVision CooperVision, een divisie van CooperCompanies (Nasdaq:COO), is een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van contactlenzen. De organisatie produceert een volledig assortiment contactlenzen met geavanceerde materialen en optica, hoogwaardige harde gasdoorlaatbare lenzen voor orthokeratologie en sclerale ontwerpen. CooperVision heeft een sterke reputatie in het aanpakken van de moeilijkste visusproblemen, zoals astigmatisme, presbyopie, myopie bij kinderen en zeer onregelmatige hoornvliezen, en biedt de meest complete portfolio van sferische, torische en multifocale producten op de markt. Door een combinatie van innovatieve producten en gerichte ondersteuning van behandelaars biedt het bedrijf een verfrissend perspectief op de markt en creëert het echte voordelen voor klanten en dragers. Ga voor meer informatie naar www.coopervision.nl of www.coopervision.be
Over CooperCompanies
CooperCompanies (Nasdaq: COO) is een toonaangevend wereldwijd bedrijf in medische hulpmiddelen dat zich richt op het helpen van mensen om de mooie momenten van het leven te ervaren via haar twee bedrijfsonderdelen, CooperVision en CooperSurgical. CooperVision is een betrouwbare leider in de contactlensindustrie en helpt de manier waarop mensen elke dag zien te verbeteren. CooperSurgical is een toonaangevend bedrijf op het gebied van vruchtbaarheids- en vrouwengezondheidszorg met aandacht voor vrouwen, baby's en gezinnen op de gezondheidsmomenten die er het meest toe doen. CooperCompanies heeft zijn hoofdkantoor in San Ramon, CA, telt meer dan 16.000 medewerkers, verkoopt producten in meer dan 130 landen en heeft elk jaar een positieve invloed op meer dan vijftig miljoen levens. Ga voor meer informatie naar www.coopervision.nl of www.coopervision.be
Toekomstgerichte verklaringen Dit persbericht bevat "toekomstgerichte verklaringen" zoals gedefinieerd door de Private Securities Litigation Reform Act van 1995, waaronder, maar niet beperkt tot, verklaringen met betrekking tot een productlancering en functies en technologieën die de vraag naar nieuwe producten kunnen beïnvloeden. Toekomstgerichte verklaringen zijn noodzakelijkerwijs afhankelijk van aannames, gegevens of methoden die onjuist of onnauwkeurig kunnen zijn en zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden. Tot de factoren die ervoor kunnen zorgen dat de werkelijke resultaten en toekomstige acties wezenlijk verschillen van die beschreven in toekomstgerichte verklaringen, behoren risico's met betrekking tot uitdagingen inherent aan het ontwikkelen, produceren, lanceren, op de markt brengen en verkopen van nieuwe producten; risico's met betrekking tot onderzoek en ontwikkeling, regelgevende vereisten, klinische studies, verkoop-, marketing- en distributieplannen en -mogelijkheden; mogelijke productprestaties en kwaliteitsproblemen; intellectuele eigendomsrisico's; concurrentie; en andere factoren die worden beschreven in de Securities and Exchange Commission-aanmeldingen van CooperCompanies, inclusief de secties "Bedrijf", "Risicofactoren" en "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations" in Cooper's jaarverslag op Formulier 10-K voor het fiscale jaar eindigend op 31 oktober 2023, zoals deze risicofactoren kunnen worden bijgewerkt in jaarlijkse en driemaandelijkse aanmeldingen. CooperCompanies waarschuwt investeerders dat toekomstgerichte verklaringen alleen de analyse van het bedrijf weerspiegelen op de vermelde datum. CooperCompanies wijst elke intentie af om deze bij te werken, behalve zoals wettelijk vereist.
Contactpersoon voor de media:
Pieter Bas Kampmeinert
Head of Marketing & Professional Affairs Benelux
CooperVision Nederland BV
pkampmeinert@coopervision.nl
*****************************Einde persbericht*********************************************